Blender – První 3D model

Zdravím všechny nadšené osůbky :),

tak jsem se konečně dostala k vytoužené 3D grafice, které jsem se chtěla věnovat minimálně posledních 6 let. To, že jsem se ji nevěnovala, je především dáno díky mým “úchvatným” začátkům právě s programem Blender. Blender je na první pohled velmi komplexní program se spoustou tlačítek, vyskakovacích oken a dalších miniaturních možností, které se jen těší až je omylem nějakou klávesou vyvoláte. Je to past pro začátečníka. Já se ve svých 16-ti nebála a rovnou si koupila tu nejtlustší knížku k Blenderu a horlivě se do toho pustila. Prvních 50-100 stránek bylo vysvětlované samotné GUI (co kde je, co co dělá) a pak se začalo se základními funkcemi, jakožto vytváření kostky, koule, pohybování kamery, pohybování světla apod.

Překvapivě mě to příliš nenadchlo a naopak spíše vyděsilo. Takže jsem se vysněné práce 3D grafičky pro PC hry vzdala a jen tiše toužila, že by bylo fajn, kdyby to přece jen bylo trošku jednodušší. To, že jestli je Blender pro začátečníka těžký nebo lehký neurčuje nějaká bichle, ale způsob podání informací, mě tehdy nenapadlo. Možná kdyby knížka začala něčím praktickým a na tom hned člověka učila, kde co je, proč co používat a u čeho co používat, tak bych možná teď byla profi 3D grafička. Ale není všem dnům konec. 🙂


Předevčírem jsem na youtube narazila na jedno skvělý video, kde kluk vytváří 3D model postavy (low-poly – není příliš detailní), které mělo 26 minut a celé to působilo hrozně intuitivně (95 % času mačkáte jen vámi dobře známé klávesy na klávesnici, takže to není nic nového 😀 ) a jednoduše. Hned druhý den jsem se do něj pustila a zjistila… že to tedy není tak jednoduchý a intuitivní, jak to vypadá, ale!! rozhodně to není nemožný, jak jsem si myslela ve svých 16-ti letech. 🙂

Dneska jsem svůj model dokončila, netrvalo mi to 26 minut, ale pár hodin (udržela jsem se v jednotkách :D). Bylo to skvělý, díky tomuto tutoriálu jsem si do hlavy vštípila spoustu klávesových zkratek, který celou práci zjednodušují, naučila jsem se jak z krychle během chvíle udělat něco, co by se dalo považovat za hlavu a podobné věci. Je to zatím první výtvor, ale to, že to je výsledek v podobě (snahy) o  lidské tělo, který je viditelný, je naprosto skvělé. A mimoto ještě více jsem nadšená z toho, že jsem se naučila věci, které vím, že když budu chtít, tak můžu a už umím použít i u tvorby něčeho jiného (modelování, propojování věcí, mirror modul, kdy tvoříte jen polovinu modelu a druhá se zrcadlově dokreslí apod.).


Pokud jste někdy měli zájem si něco podobného vyzkoušet, tak toto video doporučuji. Mně osobně velmi sedlo. Průběh modelování je předveden velmi rychle, ale vždy za doprovodu klávesových zkratek. Vám to bude nejspíše trvat déle, budete video po 5 vteřinách neustále zastavovat, ale výsledek stojí za to. A hlavně ke konci už budete schopni se jen podívat, co tvoří, jak vypadá jeho výsledek a bez návodu už k tomu dojdete sami.

Sebastian Lague – Tutorial

 

This slideshow requires JavaScript.

Leave a comment

Website Built with WordPress.com.

Up ↑